Unia Europejska chce zwiększyć ochronę prywatności w sieci

Na początku roku Komisja Europejska zasugerowała, aby dotychczasowe standardy, które obowiązują zwłaszcza duże podmioty świadczące usługi telekomunikacyjne stosowano także względem dostawców usług telekomunikacyjnych typu WhatsApp, Messenger, Skype i Facebook. Założenie względem plików cookies jest takie, aby internauci decyzję o tym czy chcą przechowywać pliki cookies podejmowali wyłącznie jeden raz, a nie jak jest to dotychczas tj. za każdym razem gdy odwiedzają nową stronę. W założeniu nowe regulacje powinny wejść w życie razem z nowymi przepisami rozporządzenia dotyczącego ochrony danych osobowych (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Pojawiają się jednak opinie sugerujące, że regulacje w takim kształcie mogą przyczynić się do spadku lokalnych firm z reklam (według poglądu Michała Boniego). Stanowisko takie nie jest pozbawione podstaw, gdyż jeżeli każdy z internautów w sposób jednorazy, a zarazem masowy zrezygnuje z przechowywania plików cookie to dla reklamodawców wiele serwisów internetowych może przestać być atrakcyjnymi, co z kolei będzie mogło mieć realny wpływ na ilość treści w Internecie dostępnych za darmo. 

 

21 kwietnia 2017 r.

adw. dr  Jakub Szynkarek

 



« powrót

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. akceptuj